چند خط برای کتاب «جشن ستاره‌ها»

می‌نوشتم و می‌گریستم

کد خبر: ۱۳۹۳۱۷۳

اگر به رمان‌های روانشناختی علاقه دارید کتاب «دروغگویی روی مبل» نوشته اروین یالوم نویسنده و روانپزشکی که در ایران با کتاب معروف «وقتی نیچه گریست» شناخته می‌شود، می‌تواند برایتان انتخاب جذابی باشد. یالوم در این رمان به رابطه میان پزشک و بیمار می‌پردازد و داستان سه پزشک با تیپ‌های شخصیتی متفاوت را بیان می‌کند.

ظاهرا مبل یکی از مهم‌ترین ارکان روان‌کاوی به شمار می‌آید. حتما این صحنه را در فیلم‌ها دیده‌اید. کسی که روی مبلی دراز کشیده است و خاطراتش را بیرون می‌ریزد. بیمار در این حالت بسیار آسیب‌پذیر است و سیر درمانش، محتاج درجه‌ بالایی از انضباط اخلاقی است. در این کتاب به بخش‌های پنهان شغل روان‌کاوی و مسائل ظریف و پیچیده‌ آن در قالب داستان پرداخته شده است. روابط عجیب این سه روان‌درمانگر با بیمارانشان داستانی جذاب و خواندنی به مخاطبان ارائه می‌کند.

پزشک اول، دکتر تراتر است که پا را از حد خودش فراتر می‌گذارد و رابطه‌ خاصی با بیمارش برقرار می‌کند. موضوع آن‌ها به گوش کمیته‌ پزشکی می‌رسد و آن‌ها برای حل مشکل، دکتر ارنست را مسئول پرونده می‌کنند که مشکلات خاص دیگری دارد. داستان آخر هم از پزشک پول‌پرستی است که بیمار ثروتمندش را مثل طعمه‌ای می‌بیند که نباید اجازه دهد از دستش خارج شود. نسخه صوتی «دروغگویی روی مبل» از نشر جیحون در دسترس است.

تعداد بازدید : 6
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها